Чи є українці відповідальними власниками домашніх тварин: дослідження

Онлайн-опитування Royal Canin
На початку травня 2020 року дослідницька компанія MZ Hub на замовлення Royal Canin провела онлайн-опитування 400 власників котів та собак, що мешкають у шести найбільших містах України.

Результати дослідження показали, що українці люблять домашніх тварин і намагаються піклуватися про них, але насправді недостатньо обізнані про реальні потреби котів та собак. Внаслідок нерозуміння цих потреб далеко не всі власники готові докладати незвичних для себе зусиль задля забезпечення комфортного життя тварини.

89% опитаних оцінюють себе як відповідальних власників, причому найчастіше відповідальне ставлення асоціюється у них із абстрактними поняттями «догляд», «любов», «турбота», без конкретного уточнення, в чому це виявляється на практиці. 88% власників котів та 66% власників собак сприймають своїх улюбленців як членів родини і піклуються про них як уміють:

Як бачимо, найбільше задоволені базові потреби тварин – доступ до води та їжі, регулярний туалет, забезпечення місця для сну та, в разі гострої загрози здоров’ю, звернення до ветеринарного лікаря. Цікаво, що 67% опитаних слідкують за тим, аби тварина не мала доступу до не рекомендованих її виду продуктів харчування, але лише 25% консультувалися з приводу раціону з ветеринарним лікарем. Важливо усвідомлювати: просто годувати тварину залишками людської їжі недостатньо – лише індивідуально підібраний раціон зможе задовольнити усі її потреби. Відтак, здорове харчування – це основа відповідального ставлення до улюбленця й запорука його довгого та щасливого життя. При виборі корму важливо враховувати особливості тварини (породу, вік, стать, стан здоров’я тощо) та чітко дотримуватися дозувань, наведених на упаковці або рекомендованих ветеринарним лікарем.

Набагато менше задоволені потреби, які вимагають активних дій з боку власника: своєчасна профілактика хвороб, дресирування, забезпечення можливостей здійснювати природну поведінку, зокрема, спілкування з тваринами свого виду.

Занепокоєння викликає ступінь забезпечення українцями свободи від болю та хвороб своїх домашніх тварин. Щороку профілактичний ветеринарний огляд своїм тваринам проводять лише 40% респондентів, близько половини вакцинують своїх улюбленців відповідно до графіку щеплень. Критично низькою є готовність власника звертатися до фахівців у разі виникнення перших ознак хвороби у тварини – так роблять лише 56% опитаних!

Результати опитування про вибір місць для відпочинку тварини показують, що про свободу від дискомфорту більшість власників не замислюється. Втім, нехтування цими потребами може призвести до цілої низки проблем не лише з фізичним, а й з психоемоційним здоров’ям кота чи собаки.

Щодо реалізації свободи від страху та страждань, особливу увагу привертають методи покарання, які застосовують власники до своїх тварин. І хоча більше половини респондентів стверджують, що ніколи не карають своїх тварин, решта вдаються до дій, що можуть змусити тварину страждати. Близько третини з них вдаються до фізичного впливу. Також серед власників собак критично високим є рівень застосування амуніції, яка може викликати больові відчуття (у 68% випадків це нашийник, у 43% – повідок-рулетка та у 14% – «жорстка» амуніція на кшталт парфосу, удавки, ЕШО тощо). Також чи не кожен з тих, що карають своїх тварин, практикує психологічне насильство: крик, лайка, ігнорування. Оскільки собаки й коти є соціальними тваринами з високими інтелектуальними здібностями, психоемоційний тиск також призводить до страждань тварини.

Ще однією суттєвою проблемою є незнання видотипових потреб та природних норм поведінки тварини, а також «легальних» способів їх реалізації, комфортних як для людини, так і для тварини. Брак знань у цій галузі призводить до непорозумінь і зростання напруги між твариною і власником. Особливо незабезпеченою є потреба тварини в спілкуванні з представниками свого виду – така можливість фактично є лише у 32% улюбленців.

Таким чином, більшість українських власників домашніх тварин прагнуть піклуватися про них, але на практиці вони володіють лише базовими знаннями для забезпечення комфорту своїх улюбленців. Без правильного розуміння специфічних потреб кожного виду тварин та норм їхньої поведінки говорити про справжнє благополуччя домашніх улюбленців зарано.

Обов’язок відповідального власника полягає не в лише задоволенні базових потреб тварини, а й у розумінні, що ці потреби відрізняються в залежності від її віку. Зокрема, перші місяці життя вкрай важливі для кошенят і цуценят, адже до 2-3 місяців відбувається соціалізація тварини. І від того, наскільки правильно проходитиме цей процес, багато в чому залежить благополуччя усього подальшого життя домашнього улюбленця.

Відповідальне ставлення до домашніх тварин – одна з найважливіших ознак цивілізованості, вважають у Royal Canin. У компанії щиро вірять, що домашні улюбленці роблять наше життя кращим. Тому обов’язок  людини полягає не лише в задоволенні їхніх базових потреб (їжа, житло), а й у створенні сприятливого середовища для самореалізації та міцних стосунків із власником протягом усього життя тварини. Саме для того, щоб привернути увагу громадськості до цієї теми, компанія започаткувала проект «Що означає бути відповідальним власником домашньої тварини». Дослідження, результати якого приведені в цьому релізі, є складовою частиною проекту. На спеціально створеному сайті mypet.royalcanin.com.ua можна перевірити рівень власної відповідальності щодо домашніх тварин. У Royal Canin сподіваються, що ЗМІ та блогери, що опікуються темою домашніх тварин, підхоплять обговорення результатів дослідження та піднятих у ньому важливих питань до всіх нас.  

Алена Шоптенко целует сына
Предыдущий материал

Алена Шоптенко о пользе грудного вскармливания: «Я кормила сына грудью до года»

Владимир Остапчук и Кристина Горняк
Следующий материал

Владимир Остапчук с девушкой показали любимые места в Киеве и за городом

Новости партнеров